Osnovni podaci o  programu:
      
  
    - Naziv  studijskog programa: Integrisane akademske studije medicine
 
    - Obrazovno  naučno polje: Medicinske nauke
 
    - Oblast:  Medicinske nauke
 
    - Naziv diplome:  Doktor medicine, dr med.
 
    - Uverenje o akreditaciji programa
 
  
      
      Studijski program traje 6 godina i ima ukupno 360 ESPB. Studije su integrisane i akademske  (obuhvataju akademske studije 1.  i 2. stepena); diplomirani studenti stiču naziv doktor medicine. Studijski  program se sastoji od 42 obavezna i 9/18 izbornih predmeta. Nastava po predmetima na studijskom programu je podeljena u 12 semestara u trajanju od šest godina i realizuje se kroz predavanja, vežbe,  druge oblike nastave i stručnu praksu.
      U prvu godinu integrisanih akademskih studija medicine može se upisati  lice koje ima odgovarajuće srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju, zauzme  mesto na rang listi u okviru broja studenata koji Fakultetu odobri Vlada za  upis u prvu godinu i ima uverenje o zdravstvenom stanju. Odgovarajućim srednjim  obrazovanjem smatra se završena gimnazija i škole zdravstvenog i veterinarskog  usmerenja u četvorogodišnjem trajanju. Strani državljanin se može upisati na  studijske programe pod istim uslovima kao i domaći državljanin. Kandidat koji  konkuriše za upis u prvu godinu studija polaže prijemni ispit. Na prijemnom  ispitu polaže hemiju i biologiju.
      Svrha ovog studijskog programa je obrazovanje doktora medicine, koji su  osposobljeni za rad na poslovima koji zahtevaju visoko obrazovanje u zdravstvenom  sistemu, regulatornim telima i obrazovnim ustanovama. Svršeni studenti dobijaju  znanja i savladavaju veštine neophodne za samostalno bavljenje strukom. Doktori  medicine će moći da rade u sistemima primarne, sekundarne i tercijarne  zdravstvene zaštite, kao i u istraživanjima u oblasti medicine. Svrha studijskog  programa je jasno i nedvosmisleno formulisana, i u skladu je sa osnovnim  zadacima i ciljevima fakulteta.
      Opšti i posebni ciljevi studijskog programa su jasno definisani, konkretni  i javno dostupni na sajtu ustanove. Usklađeni su sa zadacima ustanove i  uključuju sticanje većine potrebnih kompetencija i veština za odgovarajuće zvanje.  Ciljevi medicinskog kurikuluma zajedno obezbeđuju znanje, razumevanje i stavove  koji će obezbediti studentima kompetencije za šestomesečni lekarski staž, a  nakon toga samostalni rad u kliničkoj praksi. Ciljevi studijskog programa  usklađeni su sa ishodima učenja, dostupni su javnosti i kompatibilni su sa  ciljevima medicinske profesionalne edukacije medicinskih fakulteta evropskog  akademskog prostora. Da bi se stekao stručni naziv doktor medicine student mora  da položi 37 obavezna, 9 izbornih predmeta (od 18 ponuđenih), obavi stručnu praksu i da odbrani završni rad. 
      Kurikulum Integrisanih akademskih studija medicine ima definisane ishode  obrazovanja, koji su bazirani na Dablinskim deskriptorima i u skladu su sa  Evropskim direktivama (Directive  2005/36/ES and Directive 2013/55/EU of the European  Parliament and of the Council on the recognition of professional  qualifications), u kojima su  date smernice u procesu obrazovanja kao i kompetencije doktora medicine. Studijski  program je organizovan kroz semestre; ima ukupno 12 semestara, odnosno 6 godina studija. Svi predmeti su jednosemestralni. Svaka godina studija  ima izborne predmete i 4-9 obaveznih predmeta. Studenti pohađaju  nastavu kroz predavanja, seminare i rad u maloj grupi.
      
Programom je takođe predviđena i stručna  praksa iz: Interne medicine, Hirurgije, Ginekologije i akušerstva, Urgentnih  stanja u medicini. Stručna praksa je internatskog tipa u Kliničkom centru u  trajanju od po sedam dana za svaki navedeni predmet. U tom periodu studenti  neprekidno borave u zdravstvenoj ustanovi i upoznaju se funkcionisanjem  zdravstvenog sistema tercijarne zdravstvene ustanove. Takođe, studenti pohađaju  nastavu iz predmeta Resuscitacija na tri nivoa obuke o čemu dobijaju  odgovarajuće međunarodno priznate sertifikate. Za svaki od predmeta je  definisan broj časova aktivne nastave, kao i broj ESPB, prema stvarnom opterećenju  studenata. 
      
  Sadržaj predmeta studijskog programa je zasnovan na najnovijim saznanjima  iz odgovarajućih disciplina koje su orijentisane ka pacijentu, kao središtu  interesovanja teorijske i praktične medicine. Predviđene su i nove metode nastave:  problem-orijentisana nastava i rad u maloj grupi.
      
Program nudi najnovija stručna znanja i usklađen je sa savremenim  svetskim tokovima i stanjem struke, nauke i umetnosti u odgovarajućem  obrazovno-naučnom polju. Program je usaglašen sa drugim programima na ovoj  visokoškolskoj ustanovi. Ukupan broj časova tokom šest godina studija od 5650 zadovoljava preporuke Evropskog parlamenta i Saveta Evrope koje se odnosi  na uzajamno priznavanje diploma, sertifikata i ostalih dokumenata o formalnim  kvalifikacijama u edukaciji doktora medicine, sadržane u Direktivama od 7. septembra 2005. i od 20. novembra 2013. (Directive 2005/36/EU and Directive  2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of  professional qualiflcations).
      Studijski program je sveobuhvatan i celovit, a istovremeno je usaglašen  sa relevantnim studijskim programima na evropskim univerzitetima. Studijski  program se sastoji od obaveznih i izbornih predmeta poput sličnih akreditovanih  programa u Češkoj, Sloveniji, Hrvatskoj. Studijski program je usaglašen sa  evropskim standardima u pogledu uslova upisa, trajanja studija, uslova prelaska  u narednu godinu, sticanja diplome i načina studiranja.
      
  
    
      
        - Medicinski fakultet Sveucilista u Rijeci
 
        - Medicinski fakultet Maribor
 
        - Faculty of medicine Prague
 
      
    
  
       
      Stečene kompetencije (opšte i predmetno specifične sposobnosti) su u  skladu sa strukturom i sadržajem studijskog programa i omogućavaju sticanje  znanja, veština i stavova/ponašanja u okviru sledećih kategorija kompetencija  (ishoda): 
  
  
  Integracija bazičnih nauka u medicinu
      
      
  - poznavanje normalne strukture ljudskog organizma - ćelijskih tkiva i organa 
 
  - poznavanje normalne funkcije ljudskog organizma - ćelijskih tkiva i organa 
 
  - poznavanje prirode agenasa i mehanizama koji dovode do promena u strukturi i funkcionisanju organizma
 
  - poznavanje prirode i toka promena u funkciji koje proizvode etiološki agensi i mehanizmi (patofiziologije) organizma
 
  - poznavanje prirode i toka promena u strukturi koje proizvode etiološki agensi i mehanizmi (patološke anatomije) organizma
 
  - poznavanje odgovarajućeg korišćenja laboratorijskih tehnika u identifikovanju bolesti ili zdravstvenih problema
 
  - poznavanje dejstva, metabolizma i toksičnih efekata lekova
 
  - poznavanje terapijskog korišćenja lekova
 
  - poznavanje normalnog rasta i razvoja
 
  - poznavanje principa promovisanja zdravlja i prevencije bolesti
 
  - poznavanje principa i koncepata koji su osnova normalnog ponašanja i mentalne bolesti
 
  - poznavanje procesa starenja.
 
  - poznavanje principa reprodukcije uključujući plodnost i začeće trudnoću i rađanje.
 
    
      
  Integracija kliničkog znanja i veština u  zbrinjavanje pacijenata
      
      
  - sposobnost da se izvede zadovoljavajući fizički pregled
 
  - sposobnost da se uzme zadovoljavajuća anamneza
 
  - sposobnost da se koriste podaci iz anamneze, fizičkog pregleda i iz laboratorijskih testova u cilju identifikovanja zdravstvenog problema
 
  - sposobnost da se formuliše odgovarajuća diferencijalna dijagnoza
 
  - sposobnost da se formuliše efektivan plan zbrinjavanja (dijagnostičke, terapijske i strategije prevencije) kod oboljevanja i drugih zdravstvenih problema
 
  - sposobnost nadziranja toka bolesti i odgovarajućeg revidiranja plana zbrinjavanja
 
  - sposobnost da se izvode rutinske tehničke procedure specifične za određenu oblast medicine
 
  - sposobnost da se dokumentuje klinički pregled pacijenta
 
  - sposobnost da se primene principi i koncepti koji su osnova normalnog ponašanja i mentalnih bolesti
 
  - sposobnost da se dijagnostikuje i učestvuje u zbrinjavanju mentalnih bolesti
 
  - sposobnost da se terapijski koriste lekovi u zbrinjavanju pacijenata
 
  - sposobnost da se prepozna normalan rast i razvoj
 
  - sposobnost da se prepozna odnos između zdravlja i bolesti, pacijenta i njegovog okruženja
 
  - sposobnost da se primene psihosocijalni principi i koncepti u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - sposobnost da se primene principi i tehnike prevencije i očuvanja zdravlja u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - sposobnost da se na odgovarajući način koriste laboratorijske metode u identifikovanju bolesti ili zdravstvenih problema
 
  - sposobnost da se prepoznaju pacijenti sa po život opasnim stanjima
 
  - poznavanje metoda ublažavanja bola i patnje pacijenata
 
  - sposobnost da se primenjuju principi medicine zasnovane na dokazima u kliničkom odlučivanju
 
  - sposobnost da se interpretiraju nalazi dobijeni anamnezom, kliničkim i laboratorijskim ispitivanjem za određenu oblast kliničke medicine
 
  - sposobnost da se usvoje terapijski protokoli zasnovani na savremenim principima medicine - prvenstveno za internističke, hirurške i psihijatrijske akutne i hronične bolesti 
 
      
      
  Interpersonalne i veštine komunikacije
      
      
  - sposobnost da se demonstriraju vešine efektivne interakcije lekar-pacijent
 
  - sposobnost da se koriste odgovarajuće komunikacione veštine u uzimanju anamneze, u dijagnostici i primeni efektivnog terapijskog plana
 
  - sposobnost da se efektivno komunicira sa kolegama, pacijenatima, kao i sa njihovim porodicama, bez predrasuda u odnosu na jezik, kulturu, pol, rasu i način života
 
  - sposobnost da se poštuje pravo pacijenta da odbije lečenje ili učešće u nastavnim ili istraživačkim aktivnostima
 
  - sposobnost da se u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom čuvaju informacije o pacijentima kao poverljive, i da se bez pristanka odaju samo u izuzetnim okolnostima tj. ako su pacijent ili druge osobe izložene riziku
 
  - sposobnost da se prikupljaju i sređuju informacije, uključujući korišćenje informacione tehnologije
 
  - sposobnost komunikacione kompetencije, koje pokrivaju pismene i usmene komunikacije, u jednom od vodećih evropskih jezika.
 
      
        Profesionalizam
      
      
  - sposobnost da se u zdravstvenom zbrinjavanju primenjuju humanističke vrednosti
 
  - sposobnost da se sarađuje sa drugim zdravstvenim radnicima u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - sposobnost da se poštuju dostojanstvo, privatnost i profesionalna tajna u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - sposobnost efektivne interakcije sa pacijentima, kolegama i drugim zdravstvenim radnicima iz kulturološki različitih sredina.
 
      
      
  Organizacija i sistemski pristup medicini
      
      
  - sposobnost da se primenjuju koncepti i principi primarnog zbrinjavanja i porodične medicine u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - sposobnost da se primenjuju principi promovisanja zdravlja i prevencije bolesti
 
  - sposobnost da se primenjuju principi i tehnike limitiranja troškova u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - poznavanje različitih sistema zdravstvene zaštite, uključujući socijalnu, ekonomsku i političku dimenziju
 
  - razumevanje potrebe i vrednosti konsultacija i upućivanja pacijenata različitim specijalistima u pružanju usluga zdravstvene zaštite
 
  - poznavanje etičkih i pravnih pitanja relevantnih za medicinsku praksu
 
      
      
  Kontinuirana edukacija i lično usavršavanje
      
      
  - prepoznavanje potrebe za kontinuiranom edukacijom tokom cele profesionalne karijere u cilju praćenja najnovijih relevantnih naučnih dostignuća
 
  - sposobnost da se prepoznaju sopstvene potrebe u pogledu edukacije i da se koriste odgovarajući edukacioni resursi
 
  - sposobnost da se kritički vrednuje medicinska/stručna literatura
 
  - sposobnost da se osmisle, dizajniraju, implementiraju i razviju istraživanja