Основни подаци о  програму:
      
  
    - Назив  студијског програма: Интегрисане академске студије медицине
 
    - Образовно  научно поље: Медицинске науке
 
    - Област:  Медицинске науке
 
    - Назив дипломе:  Доктор медицине, др мед.
 
    - Уверење о акредитацији програма
 
  
      
      Студијски програм траје 6 година и има укупно 360 ЕСПБ. Студије су интегрисане и академске  (обухватају академске студије 1.  и 2. степена); дипломирани студенти стичу назив доктор медицине. Студијски  програм се састоји од 42 обавезна и 9/18 изборних предмета. Настава по предметима на студијском програму је подељена у 12 семестара у трајању од шест година и реализује се кроз предавања, вежбе,  друге облике наставе и стручну праксу.
      У прву годину интегрисаних академских студија медицине може се уписати  лице које има одговарајуће средње образовање у четворогодишњем трајању, заузме  место на ранг листи у оквиру броја студената који Факултету одобри Влада за  упис у прву годину и има уверење о здравственом стању. Одговарајућим средњим  образовањем сматра се завршена гимназија и школе здравственог и ветеринарског  усмерења у четворогодишњем трајању. Страни држављанин се може уписати на  студијске програме под истим условима као и домаћи држављанин. Кандидат који  конкурише за упис у прву годину студија полаже пријемни испит. На пријемном  испиту полаже хемију и биологију.
      Сврха овог студијског програма је образовање доктора медицине, који су  оспособљени за рад на пословима који захтевају високо образовање у здравственом  систему, регулаторним телима и образовним установама. Свршени студенти добијају  знања и савладавају вештине неопходне за самостално бављење струком. Доктори  медицине ће моћи да раде у системима примарне, секундарне и терцијарне  здравствене заштите, као и у истраживањима у области медицине. Сврха студијског  програма је јасно и недвосмислено формулисана, и у складу је са основним  задацима и циљевима факултета.
      Општи и посебни циљеви студијског програма су јасно дефинисани, конкретни  и јавно доступни на сајту установе. Усклађени су са задацима установе и  укључују стицање већине потребних компетенција и вештина за одговарајуће звање.  Циљеви медицинског курикулума заједно обезбеђују знање, разумевање и ставове  који ће обезбедити студентима компетенције за шестомесечни лекарски стаж, а  након тога самостални рад у клиничкој пракси. Циљеви студијског програма  усклађени су са исходима учења, доступни су јавности и компатибилни су са  циљевима медицинске професионалне едукације медицинских факултета европског  академског простора. Да би се стекао стручни назив доктор медицине студент мора  да положи 37 обавезна, 9 изборних предмета (од 18 понуђених), обави стручну праксу и да одбрани завршни рад. 
      Курикулум Интегрисаних академских студија медицине има дефинисане исходе  образовања, који су базирани на Даблинским дескрипторима и у складу су са  Европским директивама (Directive  2005/36/ЕС and Directive 2013/55/EU of the European  Parliament and of the Council on the recognition of professional  qualifications), у којима су  дате смернице у процесу образовања као и компетенције доктора медицине. Студијски  програм је организован кроз семестре; има укупно 12 семестара, односно 6 година студија. Сви предмети су једносеместрални. Свака година студија  има изборне предмете и 4-9 обавезних предмета. Студенти похађају  наставу кроз предавања, семинаре и рад у малој групи.
      
Програмом је такође предвиђена и стручна  пракса из: Интерне медицине, Хирургије, Гинекологије и акушерства, Ургентних  стања у медицини. Стручна пракса је интернатског типа у Клиничком центру у  трајању од по седам дана за сваки наведени предмет. У том периоду студенти  непрекидно бораве у здравственој установи и упознају се функционисањем  здравственог система терцијарне здравствене установе. Такође, студенти похађају  наставу из предмета Ресусцитација на три нивоа обуке о чему добијају  одговарајуће међународно признате сертификате. За сваки од предмета је  дефинисан број часова активне наставе, као и број ЕСПБ, према стварном оптерећењу  студената. 
      
  Садржај предмета студијског програма је заснован на најновијим сазнањима  из одговарајућих дисциплина које су оријентисане ка пацијенту, као средишту  интересовања теоријске и практичне медицине. Предвиђене су и нове методе наставе:  проблем-оријентисана настава и рад у малој групи.
      
Програм нуди најновија стручна знања и усклађен је са савременим  светским токовима и стањем струке, науке и уметности у одговарајућем  образовно-научном пољу. Програм је усаглашен са другим програмима на овој  високошколској установи. Укупан број часова током шест година студија од 5650 задовољава препоруке Европског парламента и Савета Европе које се односи  на узајамно признавање диплома, сертификата и осталих докумената о формалним  квалификацијама у едукацији доктора медицине, садржане у Директивама од 7. септембра 2005. и од 20. новембра 2013. (Directive 2005/36/EU and Directive  2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of  professional qualiflcations).
      Студијски програм je свеобухватан и целовит, а истовремено је усаглашен  са релевантним студијским програмима на европским универзитетима. Студијски  програм се састоји од обавезних и изборних предмета попут сличних акредитованих  програма у Чешкој, Словенији, Хрватској. Студијски програм је усаглашен са  европским стандардима у погледу услова уписа, трајања студија, услова преласка  у наредну годину, стицања дипломе и начина студирања.
      
  
    
      
        - Medicinski fakultet Sveucilista u Rijeci
 
        - Medicinski fakultet Maribor
 
        - Faculty of medicine Prague
 
      
    
  
       
      Стечене компетенције (опште и предметно специфичне способности) су у  складу са структуром и садржајем студијског програма и омогућавају стицање  знања, вештина и ставова/понашања у оквиру следећих категорија компетенција  (исхода): 
  
  
  Интеграција базичних наука у медицину
      
      
  - познавање нормалне структуре људског организма - ћелијских ткива и органа 
 
  - познавање нормалне функциje људског организма - ћелијских ткива и органа 
 
  - познавање природе aгeнaсa и механизама који доводе до промена у структури и функционисању организма
 
  - познавање природе и тока промена у функцији коje производе етиолошки агенси и механизми (пaтoфизиoлoгиje) организма
 
  - познавање природе и тока промена у структури коje производе етиолошки агенси и механизми (патолошке aнaтoмиje) организма
 
  - познавање oдгoвaрajућeг коришћења лaбoрaтoриjских техника у идентификовању болести или здравствених прoблeмa
 
  - познавање дejствa, мeтaбoлизмa и тoксичних eфeкaтa лeкoвa
 
  - познавање тeрaпиjскoг кoришћeњa лeкoвa
 
  - познавање нoрмaлнoг рaстa и рaзвoja
 
  - познавање принципа промовисања здравља и превенције болести
 
  - познавање принципa и кoнцeпaтa кojи су oснoвa нoрмaлнoг пoнaшaњa и мeнтaлнe бoлeсти
 
  - познавање прoцeсa стaрeњa.
 
  - познавање принципa рeпрoдукциje укључуjући плoднoст и зaчeћe труднoћу и рaђaњe.
 
    
      
  Интеграција клиничког знања и вештина у  збрињавање пацијената
      
      
  - способност да се изведе задовољавајући физички преглед
 
  - способност да се узме задовољавајућа анамнеза
 
  - спoсoбнoст дa сe кoристe пoдaци из aнaмнeзe, физичкoг прeглeдa и из лaбoрaтoриjских тeстoвa у циљу идeнтификoвaњa здрaвствeнoг прoблeмa
 
  - способност да се формулише одговарајућа диференцијална дијагноза
 
  - способност да се формулише ефективан план збрињавања (дијагностичке, терапијске и стратегије превенције) код обољевања и других здравствених проблема
 
  - способност надзирања тока болести и одговарајућег ревидирања плана збрињавања
 
  - способност да се изводе рутинске техничке процедуре специфичне за одређену област медицине
 
  - способност да се документује клинички преглед пацијента
 
  - способност да се примене принципи и концепти који су основа нормалног понашања и менталних болести
 
  - способност да се дијагностикује и учествује у збрињавању менталних болести
 
  - способност да се терапијски користе лекови у збрињавању пацијената
 
  - способност да се препозна нормалан раст и развој
 
  - способност да се препозна однос између здравља и болести, пацијента и његовог окружења
 
  - способност да се примене психосоцијални принципи и концепти у пружању услуга здравствене заштите
 
  - способност да се примене принципи и технике превенције и очувања здравља у пружању услуга здравствене заштите
 
  - способност да се на одговарајући начин користе лабораторијске методе у идентификовању болести или здравствених проблема
 
  - способност да се препознају пацијенти са по живот опасним стањима
 
  - познавање метода ублажавања бола и патње пацијената
 
  - способност да се примењују принципи медицине засноване на доказима у клиничком одлучивању
 
  - способност да се интерпретирају налази добијени анамнезом, клиничким и лабораторијским испитивањем за одређену област клиничке медицине
 
  - способност да се усвоје терапијски протоколи засновани на савременим принципима медицине - првенствено за интернистичке, хируршке и психијатријске акутне и хроничне болести 
 
      
      
  Интерперсоналне и вештине комуникације
      
      
  - способност да се демонстрирају вешине ефективне интеракције лекар-пацијент
 
  - способност да се користе одговарајуће комуникационе вештине у узимању анамнезе, у дијагностици и примени ефективног терапијског плана
 
  - способност да се ефективно комуницира са колегама, пацијенатима, као и са њиховим породицама, без предрасуда у односу на језик, културу, пол, расу и начин живота
 
  - способност да се поштује право пацијента да одбије лечење или учешће у наставним или истраживачким активностима
 
  - способност да се у складу са професионалним етичким кодексом чувају информације о пацијентима као поверљиве, и да сe без пристанка одају само у изузетним околностима тј. ако су пацијент или друге особе изложене ризику
 
  - способност да се прикупљаjу и сређују информације, укључујући коришћење информационе технологије
 
  - способност комуникационе компетенције, које покривају писмене и усмене комуникације, у једном од водећих европских језика.
 
      
        Професионализам
      
      
  - способност да се у здравственом збрињавању примењују хуманистичке вредности
 
  - способност да се сарађује са другим здравственим радницима у пружању услуга здравствене заштите
 
  - способност да се поштују достојанство, приватност и професионална тајна у пружању услуга здравствене заштите
 
  - способност ефективне интеракције са пацијентима, колегама и другим здравственим радницима из културолошки различитих средина.
 
      
      
  Организација и системски приступ медицини
      
      
  - способност да се примењују концепти и принципи примарног збрињавања и породичне медицине у пружању услуга здравствене заштите
 
  - способност да се примењују принципи промовисања здравља и превенције болести
 
  - способност да се примењују принципи и технике лимитирања трошкова у пружању услуга здравствене заштите
 
  - познавање различитих система здравствене заштите, укључујући социјалну, економску и политичку димензију
 
  - разумевање потребе и вредности консултација и упућивања пацијената различитим специјалистима у пружању услуга здравствене заштите
 
  - познавање етичких и правних питања релевантних за медицинску праксу
 
      
      
  Континуирана едукација и лично усавршавање
      
      
  - препознавање потребе за континуираном едукацијом током целе професионалне каријере у циљу праћења најновијих релевантних научних достигнућа
 
  - способност да се препознају сопствене потребе у погледу едукације и да се користе одговарајући едукациони ресурси
 
  - способност да се критички вреднује медицинска/стручна литература
 
  - способност да се осмисле, дизајнирају, имплементирају и развију истраживања