Стандард 5. 
КУРИКУЛУМ
Студијски програм Основне струковне студије – Струковни медицинско лабораторијски  технолог траје 3 година или 6  семестара. Укупан број часова износи 3660 и обухвата 2190  часова активне наставе (1215 часова предавања,  915  часова вежби, 15 часова ДОН и 45 часова ИР) и 1470  осталих часова.
  Курикулум  садржи 33 обавезна (укупан број ЕСПБ - 162) и 11 изборних предмета, од који студент бира 5 (укупан број ЕСПБ - 18), и интегрише реализацију стручне клиничке праксе (број ЕСПБ - 12), као и  полагање предмета Предмет завршног рада (број ЕСПБ - 3) и Израда и одбрана завршног рада (број  ЕСПБ - 3), који иначе и припадају групи  обавезних предмета. 
  Активна настава  заступљена је просечно са 24,33 часова недељно, односно 13,50 часова предавања,  10,17 часова вежби, 0,17 часова ДОН и 0,50 часова ИР просечно, на недељном  нивоу. Ради равномерности оптерећења, број ЕСПБ по семестрима износи 30.
  Студијски  програм има укупно 38 једносеместралних предмета. У  оквиру реализације студијског програма, студенти похађају: у првом семестру, 6  обавезних предмета, са укупним фондом  активне наставе од 26 часова  недељно и остварују 30 ЕСПБ; у другом семестру, 6 обавезних предмета и 1  изборни (од 2 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 24 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у трећем семестру, 5 обавезних и 1 изборни (од 3  понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 25 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у четвртом семестру, 5 обавезних предмета и 1 изборни (од 2  понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 23  часова недељно и остварују 30 ЕСПБ; у петом семестру, 4 обавезна предмета и 1  изборни (од  2 понуђена), са укупним фондом  активне наставе од 24 часова недељно и остварују  30 ЕСПБ; у шестом семестру, 7 обавезних предмета и 1 изборни (од 2 понуђена), са укупним фондом активне  наставе од 24  часа недељно и остварују 30 ЕСПБ.
  Поред  реализације стручне праксе кроз дефинисане обавезне предмете Стручна пракса 1,  Стручна пракса 2 и Стручна пракса 3, студенти обављају и самостални практични  рад под надзором компетентног стручног лица у наставним базама у оквиру  следећих обавезних предмета: Ургентна медицина са основама трансфузиологије, Основи нуклеарне  медицине у лабораторијској дијагностици, Специфична лабораторијска  дијагностика, Лабораторијска хематологија и коагулација, Основи хистолошких и  патохистолошких техника, односно следећих  изборних предмета: Ментално  здравље, Социјална медицина, Безбедност здравствених радника и заштита у радној  средини, Терапија бола, Унапређење здравља медицинског особља. Током  VI семестра, студент реализује 45 часова  истраживачког рада и 90 часова самосталног рада, чији је исход израда и одбрана завршног  рада.
  Најважније  методе извођења наставе су: предавања илустрована слајдовима и видео клиповима,  рад у малој групи, демонстрација и самостално извођење лабораторијских и  клиничких вештина. Сви облици активне наставе базирају се на интерактивној  настави која се карактерише дискусијама о проблему који је тема наставне  јединице, изношењем личног става који је поткрепљен теоријском или искуственом  аргументацијом, уочавањем дилема које се односе на постављену тему и њиховим  разрешавањем. Теоријска настава подразумева максималан број од 80 студената у  групи, у складу са стандардима за медицинске науке.  Рад у малој групи, као значајна метода  савременог приступа наставном процесу, подразумева максималан број од 15  студената у групи за практичну наставу на претклиничким предметима, односно 7  на клиничким предметима. Студент мора да савлада све клиничке вештине до  предвиђеног нивоа компетенције у току наставе као услов за излазак на завршни  испит.
  Укупно ангажовање  студената кроз активну наставу и остале часове изражено је бројем од 180 ЕСПБ. Имплементација  ЕСПБ извршена је према немодуларизованом систему у којем сваки предмет може  имати различит број бодова тако да је укупан број бодова у једној академској  години 60. У  оквиру сваког предмета дефинисане су наставне активности релевантне за  постизање циља и исхода предмета и време потребно за сваку наставну активност,  тако да укупно радно ангажовање студената одговара броју бодова који припадају  предмету. Студент остварује бодове предвиђене за конкретни предмет након  положеног завршног испита, а услови за полагање сваког појединачног предмета  дефинисани су у Правилнику о организацији и извођењу наставе на студијским  програмима Основних струковних студија на Факултету медицинских наука  Универзитета у Крагујевцу, као и књизи предмета.
  Књига предмета садржи  детаљан опис предмета: назив, тип предмета, семестар студија, број ЕСПБ, име  наставника, циљ курса са очекиваним исходима, знањима и компетенцијама,  предуслове за похађање предмета, садржај, препоручену литературу, методе  извођења наставе, начин провере знања и оцењивања. Редослед извођења предмета у  студијском програму организован је тако да се знања потребна за наредне  предмете стичу у претходно реализованим предметима.
  Структура  студијског програма дефинисана је са 15,93% академско-општеобразовних, 0,83%  научно-стручних, 42,41% стручних и 40,83% стручно-апликативних од укупног броја  ЕСПБ програма, што је у складу са постављеним критеријумима.
  Фактор изборности према  позицијама где студент бира предмете износи 11,67% од укупног броја ЕСПБ, што је у складу са  постављеним критеријумима за поље медицинских наука. Листа  изборних предмета садржи 2,2 пута више предмета у односу на број изборних  предмета: студент бира 5 од 11 понуђених изборних предмета.
  Студент завршава студије  након свих положених испита предвиђених наставним планом и програмом,  реализоване праксе и одбрањеног завршног рада.