Стандард 4.  КОМПЕТЕНЦИЈЕ ДИПЛОМИРАНИХ СТУДЕНАТА 
Савладавањем студијског  програма Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра студент стиче следеће  опште способности:  
  - Самостално решавање практичних и теоријских  проблема у области здравствене делатности струковних медицинских сестара
 
  - Познавање метода од значаја за учествовање у  процесима и поступцима истраживања
 
  - Развијен адекватан степен критичког и самокритичког  промишљања и приступа у свим областима здравствене делатности струковних  медицинских сестара
 
  - Познавање различитих могућности практичне примене  знања у области дијагностике, фармакотерапије и неге пацијената
 
  - Развијене комуникационе способности неопходне за сарадњу  са здравственим радницима, пацијентима и њиховим породицама
 
  - Поштовање и имплементација принципа етичког кодекса  и принципа Добре клиничке праксе.
 
 
Савладавањем овог  студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности: 
  - Темељно познавање и свеобухватно разумевање  специфичних дисциплина здравствене неге
 
  - Решавање стручних и научних проблема употребом  валидних научних метода и поступака
 
  - Интеграција основних знања и вештина из различитих  научних области медицине, психологије, андрагогије, педагогије, социологије,  законодавства, социјалне заштите, итд.) у домен здравствене неге и њихова адекватна  практична примена у различитим стручним околностима
 
  - Познавање значаја и метода праћења савремених  научних и стручних достигнућа у области медицинских наука
 
  - Примена вештина у домену промоције здравља,  превенције болести и свим специјалистичким гранама здравствене неге
 
  - Примена савремених здравствено-информационих  система у сестринској пракси.
 
 
Исходи учења 
 
  Исходи учења,  које  обезбеђује структура курикулума студијског програма Основне струковне студије – Струковна медицинска  сестра, омогућавају стицање знања, вештина и ставова/понашања у складу са Директивaма  2005/36/ЕК и 2013/55/EU Европског парламента  и Савета о признавању професионалних квалификација (Directive 2005/36/EU and  Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the  recognition of professional qualifications) од 7. септембра 2005. односно од  20. новембра 2013. године, која, између осталог, обухватају и:  
  - Одговарајуће познавање теоријских  и практичних аспеката неопходних за решавање сложених здравствених проблема у  свим специјалистичким доменима здравствене неге
 
  - Обученост за адекватну  комуникацију и интеракцију са другим здравственим радницима, пацијентима и  њиховим породицама
 
  - Ваљано познавање  теоријских и практичних аспеката неопходних за меродавну употребу савремених  дијагностичких и терапијских инструмената, уређаја и опреме
 
 
Поседовање умећа и способности неопходних за трансфер  знања и обуку других здравствених радника
 
 
		 |