Standard 5. 
KURIKULUM
Studijski program Osnovne strukovne studije – Strukovni medicinsko laboratorijski  tehnolog traje 3 godina ili 6  semestara. Ukupan broj časova iznosi 3660 i obuhvata 2190  časova aktivne nastave (1215 časova predavanja,  915  časova vežbi, 15 časova DON i 45 časova IR) i 1470  ostalih časova.
  Kurikulum  sadrži 33 obavezna (ukupan broj ESPB - 162) i 11 izbornih predmeta, od koji student bira 5 (ukupan broj ESPB - 18), i integriše realizaciju stručne kliničke prakse (broj ESPB - 12), kao i  polaganje predmeta Predmet završnog rada (broj ESPB - 3) i Izrada i odbrana završnog rada (broj  ESPB - 3), koji inače i pripadaju grupi  obaveznih predmeta. 
  Aktivna nastava  zastupljena je prosečno sa 24,33 časova nedeljno, odnosno 13,50 časova predavanja,  10,17 časova vežbi, 0,17 časova DON i 0,50 časova IR prosečno, na nedeljnom  nivou. Radi ravnomernosti opterećenja, broj ESPB po semestrima iznosi 30.
  Studijski  program ima ukupno 38 jednosemestralnih predmeta. U  okviru realizacije studijskog programa, studenti pohađaju: u prvom semestru, 6  obaveznih predmeta, sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 26 časova  nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u drugom semestru, 6 obaveznih predmeta i 1  izborni (od 2 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 24 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u trećem semestru, 5 obaveznih i 1 izborni (od 3  ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 25 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u četvrtom semestru, 5 obaveznih predmeta i 1 izborni (od 2  ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 23  časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u petom semestru, 4 obavezna predmeta i 1  izborni (od  2 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 24 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u šestom semestru, 7 obaveznih predmeta i 1 izborni (od 2 ponuđena), sa ukupnim fondom aktivne  nastave od 24  časa nedeljno i ostvaruju 30 ESPB.
  Pored  realizacije stručne prakse kroz definisane obavezne predmete Stručna praksa 1,  Stručna praksa 2 i Stručna praksa 3, studenti obavljaju i samostalni praktični  rad pod nadzorom kompetentnog stručnog lica u nastavnim bazama u okviru  sledećih obaveznih predmeta: Urgentna medicina sa osnovama transfuziologije, Osnovi nuklearne  medicine u laboratorijskoj dijagnostici, Specifična laboratorijska  dijagnostika, Laboratorijska hematologija i koagulacija, Osnovi histoloških i  patohistoloških tehnika, odnosno sledećih  izbornih predmeta: Mentalno  zdravlje, Socijalna medicina, Bezbednost zdravstvenih radnika i zaštita u radnoj  sredini, Terapija bola, Unapređenje zdravlja medicinskog osoblja. Tokom  VI semestra, student realizuje 45 časova  istraživačkog rada i 90 časova samostalnog rada, čiji je ishod izrada i odbrana završnog  rada.
  Najvažnije  metode izvođenja nastave su: predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima,  rad u maloj grupi, demonstracija i samostalno izvođenje laboratorijskih i  kliničkih veština. Svi oblici aktivne nastave baziraju se na interaktivnoj  nastavi koja se karakteriše diskusijama o problemu koji je tema nastavne  jedinice, iznošenjem ličnog stava koji je potkrepljen teorijskom ili iskustvenom  argumentacijom, uočavanjem dilema koje se odnose na postavljenu temu i njihovim  razrešavanjem. Teorijska nastava podrazumeva maksimalan broj od 80 studenata u  grupi, u skladu sa standardima za medicinske nauke.  Rad u maloj grupi, kao značajna metoda  savremenog pristupa nastavnom procesu, podrazumeva maksimalan broj od 15  studenata u grupi za praktičnu nastavu na pretkliničkim predmetima, odnosno 7  na kliničkim predmetima. Student mora da savlada sve kliničke veštine do  predviđenog nivoa kompetencije u toku nastave kao uslov za izlazak na završni  ispit.
  Ukupno angažovanje  studenata kroz aktivnu nastavu i ostale časove izraženo je brojem od 180 ESPB. Implementacija  ESPB izvršena je prema nemodularizovanom sistemu u kojem svaki predmet može  imati različit broj bodova tako da je ukupan broj bodova u jednoj akademskoj  godini 60. U  okviru svakog predmeta definisane su nastavne aktivnosti relevantne za  postizanje cilja i ishoda predmeta i vreme potrebno za svaku nastavnu aktivnost,  tako da ukupno radno angažovanje studenata odgovara broju bodova koji pripadaju  predmetu. Student ostvaruje bodove predviđene za konkretni predmet nakon  položenog završnog ispita, a uslovi za polaganje svakog pojedinačnog predmeta  definisani su u Pravilniku o organizaciji i izvođenju nastave na studijskim  programima Osnovnih strukovnih studija na Fakultetu medicinskih nauka  Univerziteta u Kragujevcu, kao i knjizi predmeta.
  Knjiga predmeta sadrži  detaljan opis predmeta: naziv, tip predmeta, semestar studija, broj ESPB, ime  nastavnika, cilj kursa sa očekivanim ishodima, znanjima i kompetencijama,  preduslove za pohađanje predmeta, sadržaj, preporučenu literaturu, metode  izvođenja nastave, način provere znanja i ocenjivanja. Redosled izvođenja predmeta u  studijskom programu organizovan je tako da se znanja potrebna za naredne  predmete stiču u prethodno realizovanim predmetima.
  Struktura  studijskog programa definisana je sa 15,93% akademsko-opšteobrazovnih, 0,83%  naučno-stručnih, 42,41% stručnih i 40,83% stručno-aplikativnih od ukupnog broja  ESPB programa, što je u skladu sa postavljenim kriterijumima.
  Faktor izbornosti prema  pozicijama gde student bira predmete iznosi 11,67% od ukupnog broja ESPB, što je u skladu sa  postavljenim kriterijumima za polje medicinskih nauka. Lista  izbornih predmeta sadrži 2,2 puta više predmeta u odnosu na broj izbornih  predmeta: student bira 5 od 11 ponuđenih izbornih predmeta.
  Student završava studije  nakon svih položenih ispita predviđenih nastavnim planom i programom,  realizovane prakse i odbranjenog završnog rada.