Standard 8. 
OCENJIVANJE I NAPREDOVANJE STUDENATA
Tokom studiranja,  svaki student savlađuje studijski program polaganjem ispita, čime stiče određeni  broj ESPB, u skladu sa definisanim studijskim programom. Broj ESPB za svaki pojedinačni predmet  utvrđuje se na osnovu radnog opterećenja studenta u savlađivanju određenog  predmeta primenom jedinstvene metodologije visokoškolske ustanove za sve  predmete. Uspešnost studenata u savlađivanju određenog predmeta kontinuirano se  prati tokom nastave i izražava se poenima. Maksimalni broj poena koji student  može da ostvari na predmetu je 100. Student stiče poene na predmetu ispunjavanjem  predispitnih aktivnosti i polaganjem završnog ispita. Minimalan broj poena koje  student može da stekne ispunjavanjem predispitnih obaveza tokom nastave je 30, a  maksimalni 70, dok ostali broj poena (do 100), student stiče na samom završnom  ispitu.
  Svaki pojedinačni predmet iz studijskog programa ima precizan, jasan i  objavljen način sticanja poena. Način sticanja poena tokom izvođenja nastave  uključuje broj poena koje student stiče po osnovu svake pojedinačne vrste  aktivnosti u okviru predispitnih obaveza i polaganjem završnog ispita. Ukupan  uspeh studenta na predmetu izražava se ocenom od 5 (nije položio) do 10  (odličan). Ocena studenta je zasnovana na ukupnom broju poena koje je student  stekao ispunjavanjem predispitnih obaveza i polaganjem ispita, a prema kvalitetu  stečenih znanja i veština. 
  Student može  pristupiti polaganju završnog ispita na određenom predmetu ukoliko je prethodno  adekvatno pohađao  nastavu i realizovao sve predispitne obaveze utvrđene studijskim programom.  Način polaganja završnog ispita za svaki od predmeta definisan je studijskim  programom i prikazan je u knjizi predmeta.
  Da bi student  položio predmet mora sakupiti minimum 51 poen, pri čemu u okviru predispitnih  aktivnosti, kao i na završnom ispitu, mora da osvoji više od 50% poena  predviđenih za ocenjivanje predispitnih aktivnosti odnosno polaganje ispita.  Raspored svih oblika ocenjivanja studenata određuje se na početku semestra i  objavljuje se studentima zajedno sa načinom sticanja poena.
  Tokom školske godine održavaju se sednice Veća semestra Osnovnih strukovnih  studija. Veće semestra čine dekan, resorni prodekan, šefovi katedri ili  rukovodioci predmeta u odgovarajućem semestru. Većem predsedava dekan ili član  veća koga on odredi. Veće zaseda jednom nedeljno, u unapred određenom terminu.  Veću mogu prisustvovati i predstavnici studenata koji slušaju nastavu u datom  semestru, a koje delegiraju studenti odgovarajućeg semestra. Veće razmatra  pitanja od interesa za realizaciju nastave, unapređenje kvaliteta nastave i  reforme nastavnog plana i programa, razmatra efikasnost studiranja i kvalitet  izvođenja nastavnog procesa, predlaže korektivne mere u cilju unapređenja  nastavnog procesa i razmatra i priprema predloge po pitanjima iz svog delokruga  o kojima odlučuje Nastavno-naučno veće Fakulteta.
  Kvalitet procene  obrade ocene i podataka o radu studenata dodatno se podiže sprovođenjem i  analiziranjem testova usvojenog znanja (retencije), koji su obavezni za sve  predmete tokom studija. Testovi se sprovode godinu dana nakon odslušane  nastave.