Standard 4.  KOMPETENCIJE DIPLOMIRANIH STUDENATA 
Savladavanjem studijskog  programa Osnovne strukovne studije – Strukovna medicinska sestra student stiče sledeće  opšte sposobnosti:  
  - Samostalno rešavanje praktičnih i teorijskih  problema u oblasti zdravstvene delatnosti strukovnih medicinskih sestara
 
  - Poznavanje metoda od značaja za učestvovanje u  procesima i postupcima istraživanja
 
  - Razvijen adekvatan stepen kritičkog i samokritičkog  promišljanja i pristupa u svim oblastima zdravstvene delatnosti strukovnih  medicinskih sestara
 
  - Poznavanje različitih mogućnosti praktične primene  znanja u oblasti dijagnostike, farmakoterapije i nege pacijenata
 
  - Razvijene komunikacione sposobnosti neophodne za saradnju  sa zdravstvenim radnicima, pacijentima i njihovim porodicama
 
  - Poštovanje i implementacija principa etičkog kodeksa  i principa Dobre kliničke prakse.
 
 
Savladavanjem ovog  studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti: 
  - Temeljno poznavanje i sveobuhvatno razumevanje  specifičnih disciplina zdravstvene nege
 
  - Rešavanje stručnih i naučnih problema upotrebom  validnih naučnih metoda i postupaka
 
  - Integracija osnovnih znanja i veština iz različitih  naučnih oblasti medicine, psihologije, andragogije, pedagogije, sociologije,  zakonodavstva, socijalne zaštite, itd.) u domen zdravstvene nege i njihova adekvatna  praktična primena u različitim stručnim okolnostima
 
  - Poznavanje značaja i metoda praćenja savremenih  naučnih i stručnih dostignuća u oblasti medicinskih nauka
 
  - Primena veština u domenu promocije zdravlja,  prevencije bolesti i svim specijalističkim granama zdravstvene nege
 
  - Primena savremenih zdravstveno-informacionih  sistema u sestrinskoj praksi.
 
 
Ishodi učenja 
 
  Ishodi učenja,  koje  obezbeđuje struktura kurikuluma studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovna medicinska  sestra, omogućavaju sticanje znanja, veština i stavova/ponašanja u skladu sa Direktivama  2005/36/EK i 2013/55/EU Evropskog parlamenta  i Saveta o priznavanju profesionalnih kvalifikacija (Directive 2005/36/EU and  Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the  recognition of professional qualifications) od 7. septembra 2005. odnosno od  20. novembra 2013. godine, koja, između ostalog, obuhvataju i:  
  - Odgovarajuće poznavanje teorijskih  i praktičnih aspekata neophodnih za rešavanje složenih zdravstvenih problema u  svim specijalističkim domenima zdravstvene nege
 
  - Obučenost za adekvatnu  komunikaciju i interakciju sa drugim zdravstvenim radnicima, pacijentima i  njihovim porodicama
 
  - Valjano poznavanje  teorijskih i praktičnih aspekata neophodnih za merodavnu upotrebu savremenih  dijagnostičkih i terapijskih instrumenata, uređaja i opreme
 
 
Posedovanje umeća i sposobnosti neophodnih za transfer  znanja i obuku drugih zdravstvenih radnika
 
 
		 |