Standard 5. 
KURIKULUM
Studijski program Osnovne strukovne studije – Strukovna medicinska sestra traje 3 godina ili 6  semestara. Ukupan broj časova iznosi 4755 i  obuhvata 2295 časova aktivne nastave (1245  časova predavanja, 990 časova vežbi,  15 časova DON i 45  časova IR) i 2460 ostalih časova. 
  
Kurikulum  sadrži 33 obaveznih (ukupan broj ESPB - 158) i 17 izbornih predmeta, od koji student bira 6 (ukupan broj ESPB - 22), i integriše realizaciju stručne prakse (broj ESPB - 12), kao i polaganje  predmeta Predmet završnog rada (broj ESPB - 3) i Izrada i  odbrana završnog rada (broj  ESPB - 3), koji inače i pripadaju  grupi obaveznih predmeta. 
  
Aktivna nastava  zastupljena je prosečno sa 25,50 časova nedeljno, odnosno 11,83 časova predavanja,  11,00 časova vežbi, 0,17 časova DON i 0,50 časova IR prosečno, na nedeljnom  nivou. Radi ravnomernosti opterećenja, broj ESPB po semestrima iznosi 30.
  
Studijski program ima  ukupno 39 jednosemestralnih  predmeta. U okviru realizacije studijskog programa, studenti  pohađaju: u prvom semestru, 6 obaveznih predmeta,  sa  ukupnim fondom aktivne nastave od 27  časova nedeljno i ostvaruju 30 ESPB; u drugom semestru, 6 obaveznih  predmeta i 1 izborni (od 2 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 26 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u trećem semestru, 4 obavezna i 1 izborni (od 4 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 25 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u četvrtom semestru, 6 obaveznih predmeta i 1 izborni (od 4 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 27 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u petom semestru, 4 obavezna predmeta i 2 izborna (od 4 ponuđena), sa ukupnim fondom  aktivne nastave od 24 časova nedeljno i ostvaruju  30 ESPB; u šestom semestru, 7 obaveznih predmeta i 1 izborni (od 3 ponuđena), sa ukupnim fondom aktivne  nastave od  24 časa nedeljno i ostvaruju 30 ESPB.
  
Pored  realizacije stručne prakse kroz definisane  obavezne predmete Stručna praksa 1, Stručna praksa 2 i Stručna praksa 3,  studenti obavljaju i samostalni praktični rad pod nadzorom kompetentnog stručnog  lica u nastavnim bazama u okviru sledećih obaveznih predmeta: Interna medicina sa negom, Hirurgija sa negom, Infektivne bolesti sa negom, Urgentna medicina sa osnovama  transfuziologije, Intenzivna zdravstvena nega, Ginekologija i akušerstvo sa  negom, Psihijatrija sa negom, Pedijatrija sa negom, Onkologija sa negom,  Neurologija sa negom, Gerijatrija  sa zdravstvenom negom, Palijativna zdravstvena nega, odnosno sledećih izbornih  predmeta: Mentalno zdravlje, Socijalna medicina,  Bezbednost zdravstvenih radnika i zaštita u radnoj sredini, Savremene  radiološke dijagnostičke metode, Zdravstvena nega bolesnika nakon  transplantacija, Zdravstvena nega u kliničkim istraživanjima, Zdravsteni  menadžment, Zdravstvena nega u procesu rehabilitacije, Oftalmologija sa negom,  Terapija bola, Otorinolaringologija sa negom. Tokom VI semestra,  student realizuje 45 časova istraživačkog rada i 90  časova samostalog rada, čiji je ishod izrada i odbrana završnog rada. 
  
Najvažnije  metode izvođenja nastave su: predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima,  rad u maloj grupi, demonstracija i samostalno izvođenje laboratorijskih i  kliničkih veština. Svi oblici aktivne nastave baziraju se na interaktivnoj  nastavi koja se karakteriše diskusijama o problemu koji je tema nastavne  jedinice, iznošenjem ličnog stava koji je potkrepljen teorijskom ili iskustvenom  argumentacijom, uočavanjem dilema koje se odnose na postavljenu temu i njihovim  razrešavanjem. Teorijska nastava podrazumeva maksimalan broj od 80 studenata u  grupi, u skladu sa standardima za medicinske nauke.  Rad u maloj grupi, kao značajna metoda  savremenog pristupa nastavnom procesu, podrazumeva maksimalan broj od 15  studenata u grupi za praktičnu nastavu na pretkliničkim predmetima, odnosno 7  na kliničkim predmetima. Student mora da savlada sve kliničke veštine do  predviđenog nivoa kompetencije u toku nastave kao uslov za izlazak na završni  ispit. 
  
Ukupno angažovanje  studenata kroz aktivnu nastavu i ostale časove izraženo je brojem od 180 ESPB. Implementacija  ESPB izvršena je prema nemodularizovanom sistemu u kojem svaki predmet može  imati različit broj bodova tako da je ukupan broj bodova u jednoj akademskoj  godini 60. U  okviru svakog predmeta definisane su nastavne aktivnosti relevantne za  postizanje cilja i ishoda predmeta i vreme potrebno za svaku nastavnu aktivnost,  tako da ukupno radno angažovanje studenata odgovara broju bodova koji pripadaju  predmetu. Student ostvaruje bodove predviđene za konkretni predmet nakon  položenog završnog ispita, a uslovi za polaganje svakog pojedinačnog predmeta  definisani su u Pravilniku o organizaciji i izvođenju nastave na studijskim  programima Osnovnih strukovnih studija na Fakultetu medicinskih nauka Univerziteta  u Kragujevcu, kao i knjizi predmeta. 
  
Knjiga predmeta sadrži  detaljan opis predmeta: naziv, tip predmeta, semestar studija, broj ESPB, ime  nastavnika, cilj kursa sa očekivanim ishodima, znanjima i kompetencijama,  preduslove za pohađanje predmeta, sadržaj, preporučenu literaturu, metode  izvođenja nastave, način provere znanja i ocenjivanja. Redosled izvođenja predmeta u  studijskom programu organizovan je tako da se znanja potrebna za naredne  predmete stiču u prethodno realizovanim predmetima.
  
Struktura  studijskog programa definisana je sa 14,86% akademsko-opšteobrazovnih, 0,42% naučno-stručnih,  41,02% stručnih, i 43,70% stručno-aplikativnih od ukupnog broja ESPB programa,  što je u skladu sa postavljenim kriterijumima.
  
Faktor izbornosti prema  pozicijama gde student bira predmete iznosi 13,89% od ukupnog broja ESPB, što je u skladu sa  postavljenim kriterijumima za polje medicinskih nauka. Lista  izbornih predmeta sadrži 2,83 puta više predmeta u odnosu na broj izbornih  predmeta: student bira 6 od 17 ponuđenih izbornih predmeta. 
  
Student završava studije  nakon svih položenih ispita predviđenih nastavnim planom i programom,  realizovane prakse i odbranjenog završnog rada.